Míša Tesařová – od „bublinek“ k whisky

Míša Tesařová
Míša Tesařová

Studium ve Francii a láska ke gastronomii přivedli Míšu Tesařovou do společnosti Moët Hennessy, kde nyní pracuje na pozici brand managera. Mimo jiné má na starost i oblíbené skotské whisky z palíren Glenmorangie a Ardbeg. Jak se člověk dostane k takové práci? Co nejraději pije? A přijede někdy do České republiky Bill Lumsden? Na to všechno, a mnohem více, jsem se Míši zeptal v dnešním rozhovoru.

Ahoj Míšo, ty pracuješ ve společnosti Moët Hennessy na pozici Brand manager. Jak jsi se k takové práci dostala?

Ahoj Honzo. Začalo to úplně upřímně bublinkami šampaňského. Po studiích ve francouzské Remeši, v kraji Champagne, jsem se poohlížela po práci, ideálně spojenou s gastronomií, kde bych mohla zužitkovat francouzštinu. A jako první mě napadla značka Moët & Chandon. Dnes se sama divím, jak cílevědomě jsem do toho šla, každopádně zařídila jsem si tam pohovor a vzali mě. Začala jsem jako Marketing Coordinator a i když jsem se do práce dostala i díky zkušenostem z Champagne, hned zkraje mě překvapil a úplně dostal Ardbeg. A už to bylo.

Jaké značky máš pod palcem?

Ze začátku to byl takový mix napříč destiláty a šampaňskými víny. U nás ve firmě je ale snaha lidi specializovat v oblastech, které je zajímají a kde se orientují. Takže se nakonec starám o téměř všechny naše destiláty a jeden aperitiv. Whisky byla bez debat a další destiláty mi byly přisouzeny asi i pro to, že jsem poměrně dost času strávila za barem i na baru s koktejly

Co taková práce obnáší?

Asi nejviditelnější součástí jsou eventy. Máme štěstí, že to, co prodáváme, se na akcích, kde se lidé setkávají, vyskytuje celkem přirozeně a konverzace o destilátech nebo víně je něco, kde se chytne a zajímá snad každý. Snažíme se ale taková setkání pořádat vždy s nějakým vyšším smyslem, a nejen za účelem „napít se“. V Moët Hennessy pracujeme se značkami, které mají často několika set letou historii, což si zaslouží náležitou úctu a podle toho pořádáme naše akce. Zároveň se snažíme jak ty, co naše produkty konzumují, tak ty, co je prodávají, vzdělávat. Souhlasím s tím, že znalost vytváří libost. Čím víc o něčem víš, tím lépe to dokážeš ocenit. K tomu máme degustace, různá školení, odborné festivaly a dny jako třeba Ardbeg Day. Za tímhle vším je práce dalších lidí, se kterými komunikuji, ať už jsou to zahraniční týmy jednotlivých značek, kteří udávají, jakým směrem se má značka vyvíjet, tak lokálních agentur, se kterými tyto plány převádíme do reality.

Jaká byla největší a nejsložitější akce, kterou jsi pořádala?

Nejsložitější ve smyslu nejkomplexnější byl pravděpodobně Karlovarský filmový festival a naše Moët Lounge a Moët Party. Jsou to projekty, které jsou pod drobnohledem nejen u nás interně, protože jsou to pro nás opravdu velké akce, ale také u návštěvníků a hostů festivalu. Zároveň je to ale jedna z nejhezčích akcí, protože festivalové Karlovy Vary mají svojí jedinečnou atmosféru. Je to takový mikrosvět.

Jak tvoji práci ovlivnily poslední dva roky s covidem?

Extrémně ji zrychlily. Za poslední dva roky nám v portfoliu přibylo několik nových značek napříč destiláty a víny a začali jsme fungovat mnohem více propojeně. Což s sebou ale nese právě zmiňované zrychlení. Zároveň po útlumu a nejistotě, co se bude dít, se byznys opět na mnoha místech probírá k životu a nabírá na obrátkách. Konzumentů, kteří chtějí a mají možnost nakupovat a vychutnávat si dražší produkty, je dost. Chtějí si dopřát, zároveň si ale chtějí být jistí, že za své peníze dostávají to nejlepší. Naše práce tedy nekončí zážitkem, co vede k nákupu lahve. Naopak chceme zákazníka okouzlovat jak během nákupu, tak po něm.

Co se týče whisky, ty máš v České republice na starosti oblíbené značky Glenmorangie a Ardbeg. Jak se stalo, že jsi skončila u whisky?

Pro whisky jsem zahořela poměrně brzo. Můj děda byl a stále je velký bonviván a ušlechtilé destiláty patřily k našim rodinným oslavám. Začala jsem irskou whiskey, kterou jsem usrkávala během návštěv hospod, kdy si ostatní objednávali pivo. Skotské single malt jsem každopádně propadla až nástupem do Moët Hennessy, a i dnes whisky zůstává destilát, který ráda prozkoumávám a ke kterému se vždy vracím nejraději.

Jak vnímáš oblíbenost těchto značek v České republice?

České whisky fanoušky je rozhodně za co pochválit. Jak Ardbegu tak Glenmorangie se daří kontinuálně skvěle a v posledních letech zájem o ně dále stoupá. Je skvělé, že jsou lidé u nás ochotní připlatit si za dobrou whisky a třeba za ní jezdit na druhou polovinu republiky na Ardbeg Day. Je to vážně radost, když slyšíš, kolik lidí ví různé zajímavosti o jedné nebo druhé značce, nosí na whisky festivaly trička z Ardbeg Day a sbírá limitované edice.

Jakým způsobem v naší republice probíhá propagace skotské whisky?

V současné době rozdělujeme komunikaci na dvě skupiny – na ty, kteří se skotskou whisky teprve začínají, tedy pijí aktuálně irskou, blended, nebo úplně jinou kategorii tmavých destilátů, jako rum a koňak, a pak na ty, kdo jsou již přesvědčenými vyznavači skotské whisky a chceme jim připomenout, čím jsou Ardbeg a Glenmorangie skvělé. Obě tyto skupiny jsou váženými a náročnými publiky, jen každá v trochu jiném smyslu a je potřeba vědět, jak s kterou komunikovat a zda se vyplatí spíš tvrdá data nebo marketingové pohádky 😊

Chystáte nějaké nové kampaně nebo novinky?

Už jsme trochu prozradili na whisky festivalu – nově máme v distribuci americkou žitnou whiskey Whistle Pig. Myslím, že skvěle doplní naše dvě skotské single malt a to nejen stylem whisky, ale i stylem marketingu. V portfoliu budeme mít jak 10yo tak 12yo.

S českou adresou dnes člověk nemá šanci koupit nějaký Ardbeg Committee release. Je nějaká šance, že by byly i nějaké alokace pro Českou republiku?

Ačkoliv se snažíme toto změnit rok co rok, aktuálně to v plánu ze strany palírny není. Ale nevzdáme se! 

Přijede někdy Dr. Bill Lumsden co České republiky?

Já bych si to moc přála. Na rovinu řečeno, limitky už kupovat umíme, ale nesmíme zapomínat na skvělé kousky ze základní řady jako Original, Lasanta, Quinta Ruban nebo Nectar d‘Or, které mohou v tom moři nových věcí zapadnout. Vyzývám čtenáře, až příště budou přemýšlet, jakou whisky si objednat, ať zváží jednu z uvedených. Každý dram nebo lahev Glenmorangie navíc nás přiblíží této vzácné návštěvě. Na Dr. Billa Lumsdena a jeho cestu do ČR!

Jaký styl whisky preferuješ?

Obecně single malt a pak záleží na náladě, jestli spíš kouř nebo jen nějaký zajímavý wood finish.

Dáš si někdy ráda i nějaký whisky koktejl?

Whisky koktejly jsou super. Sice jsem se naučila raději pít čistou, člověk je víc svěží druhý den, když to ještě zodpovědně prokládá vodou, ale koktejly ochutnávám moc ráda. Bohužel je dle mého nabídka whisky koktejlů v našich barech stále poměrně malá, ve srovnání například s rumy nebo giny a o také méně zajímavá. Z klasik si každopádně vždycky ráda dám whisky sour, ideálně na kouřové whisky, nebo horké koktejly na whisky jako Hot Toddy. Co vážně miluju je ale horká čokoláda na kouřové whisky. Kdyby mi chtěl někdo z čtenářů, co pracuje v baru, udělat radost, tak horká čokoláda na Ardbegu v nabídce zaboduje 😊

Je nějaký zážitek s whisky, na který ráda vzpomínáš?

Skvělý zážitek byl, když za námi přijel před třemi lety ambasador Ardbegu. Ten člověk měl hroznou energii a naprosto evidentně toužil lidem předat svoji lásku k Ardbegu a whisky obecně. Byli jsme s ním navštívit naší pražskou a olomouckou Ardbeg Ambasádu, přičemž z poslední jmenované jsme měli trochu problém odjet… Zážitek pro mě je ale jakýkoliv český whisky festival nebo setkání Ladies Whisky Klubu. Jsem vždycky nadšená z té atmosféry, zájmu se vzdělávat a soudržnosti české whisky komunity.

Chtěla bys našim čtenářům něco vzkázat?

Chtěla bych poděkovat, že si z té obrovské nabídky skvělých whisky vybírají právě ty naše, popíjejí je a diskutují o nich a za jejich neskutečně sílící zájem o Ardbeg Day, kdy jsme se posledně s Ambasádami bavili, že budeme muset pronajmout brzy stadion, abychom se vešli. Je vždycky hrozně zajímavé, potkávat a bavit se s lidmi z různých profesí, kteří by mohli z fleku vést whisky školení. Za to všechno klobouček!


Čtěte také:

Odběr novinek:

Loading

Subscribe
Upozornit na

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments